در ماه‌های پایانی سال ۱۳۹۵، شبکه‌ی 4G به ضریب نفوذ چشمگیری در کشور رسیده بود و به همراه آن، گوشی‌های هوشمند و پیام‌رسان تلگرام راه خود را به زندگی پیر و جوان باز کرده بودند. استقبال گسترده از تلگرام به دلیل ویژگی‌های جذابی که این پیام‌رسان نوپا در نسبت با پیام‌رسان‌های دیگر ارائه می‌کرد، از جمله امکان نشر محتوا ازطریق کانال‌ها و امکان دریافت خدمات ازطریق چت‌بات‌ها، در فاصله‌ای کوتاه آن را به فرمانروای بی‌رقیب ارتباطات مدرن و مبتنی بر پیام در میان مردم بدل کرده بود. هر چند با فیلتر شدن تلگرام و مهاجرت برخی از کاربرانش به پیام‌رسان‌های دیگر، این فرمانروایی بی‌رقیب به چالش کشیده شد، تأثیر مهم و ماندگار تلگرام، آشنا کردن طیف‌های وسیعی از مردم با امکانات و جذابیت‌های پلتفرم‌های ارتباطی مبتنی بر پیام و گسترش مهارت‌های عمومی در بهره‌گیری از چنین پلتفرم‌هایی بود. با وجود اینکه از آن زمان مجادلات بسیاری در مورد نفوذ تلگرام در کشور وجود داشت و سیل کمک‌ها و حمایت‌های دولتی به سمت پیام‌رسان‌های عمومی نوپای داخلی روان بود، شرکت یکان مسیر دیگری را در پیش گرفت و با توسعه‌ی دارکوب به گسترش استفاده از قابلیت‌های پلتفرم‌های مبتنی بر پیام برای تسهیل ارتباطات کاری و سازمانی امید بست.

عمر پیام‌رسان‌های سازمانی همچون پیام‌رسان‌های عمومی به سال‌ها پیش از رشد انفجاری استفاده از پیام‌رسان‌ها در میان عموم مردم و حتی پیش از همه‌گیر شدن گوشی‌های هوشمند بازمی‌گردد. برخلاف پیام‌رسان‌های عمومی که برای ارتباط بین افراد طراحی شده‌اند، پیام‌رسان‌های سازمانی برای ارتباطات کاری و سازمانی پا به عرصه‌ی وجود گذاشتند. تفاوت میان این دو مشابه تفاوت میان یک سرویس عمومی ایمیل مانند جیمیل و سرویس ایمیل سازمانی با دامنه و سرور اختصاصی یک سازمان است. همان‌طور که در اغلب شرکت‌ها و سازمان‌ها از آدرس ایمیل شخصی که روی یک سرویس عمومی ایجاد شده است برای تعاملات کاری استفاده نمی‌شود، شرکت‌ها و سازمان‌ها در سراسر جهان ترجیح می‌دهند برای تعاملات کاری نیز به‌جای استفاده از حساب‌های شخصی روی پیام‌رسان‌های عمومی، از سرویسی اختصاصی و سازمانی بهره ببرند.

دارکوب برای پاسخ دادن به این نیاز و به‌عنوان محصولی هم‌رده با ابزارهای ارتباط سازمانی موجود (مانند Microsoft Lync) شکل گرفت. از همین رو قابلیت‌هایی همچون «نصب و نگه‌داری آسان روی سرور‌های اختصاصی»، پشتیبانی از «سطوح دسترسی»، امکان «یکپارچه‌سازی» با اتوماسیون‌های اداری و صنعتی، پشتیبانی از پایگاه‌های داده‌ی مختلف و همچنین امکان «سفارشی‌سازی» براساس نیازهای ویژه‌ی سازمان‌ها و کسب‌وکارها، از ابتدا به‌عنوان قابلیت‌های اصلی و متمایز در طراحی و پیاده‌سازی دارکوب در نظر گرفته شدند. در طول زمان و با افزوده شدن هر مشتری جدید و با آشنا شدن با نیازها و کاربری‌های محصول در هر مجموعه‌ی جدید، به‌تدریج ویژگی‌های و قابلیت‌های متعددی به دارکوب اضافه شد (از جمله ویدیوکنفرانس بدون محدودیت تعداد حاضران، ربات‌های تعاملی، پشتیبانی از چندمستأجری و فدراسیون، مرکز پیام، پیاده‌سازی ISO 15408 و دریافت گواهی‌نامه‌ی افتا) تا بتواند نیازهای طیف گسترده‌تری از مشتریان را پوشش دهد.

منبع:
https://www.zoomit.ir/pr/368238-darkoob-messaging-video-conferencing-platform/

akhbar tecnolozh4

https://digiato.com/article/2019/12/14/عصر-جدید-موسیقی؛-آمار-پخش-موزیک-ویدیو-د/

پردازنده اکسینوس ۷۲۷۰ سامسونگ، در پخش کننده موسیقی های فای به کار گرفته می‌شود

پخش آنلاین ویدیو و آهنگ چقدر اینترنت مصرف می‌کند؟

چهارسالگی پلتفرم پیام‌رسانی و ویدیوکنفرانس سازمانی دارکوب

پیام‌رسان‌های ,سازمانی ,عمومی ,دارکوب ,استفاده ,شدن ,پیام‌رسان‌های عمومی ,پشتیبانی از ,و سازمانی ,و با ,استفاده از

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

COMPANY-FILM اخبار تکنولوژی برنامه‌نویس داستان اینترنتی دوربين هاي ديجيتال toolscontent poopac اخبار و اطلاعات جامع سینما myfilm96 جغرافیای ایران زمین irangeography